پایگاه دانش علم آوری

سیستم مدیریت محتوا وردپرس چیست؟

وردپرس چیست؟
فهرست مطالب

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که برای ایجاد و مدیریت وبسایت ها استفاده می شود. این پلتفرم متن باز در سال ۲۰۰۳ توسط متنوع صحبت های اندرو مالنتین بنیانگذاری شد و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین CMS ها در جهان شد. وردپرس در حال حاضر بر روی بیش از ۳۵٪ از تمام وبسایت های موجود در اینترنت استفاده می شود.

بخش اول: ویژگی های وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که از طریق یک مرورگر وب قابل دسترسی است. یکی از ویژگی های برجسته وردپرس قابلیت تنظیم و سفارشی سازی آن است. با استفاده از قالب ها و افزونه های وردپرس، کاربران می توانند وبسایت خود را به شکل دلخواه خود تغییر دهند و امکانات مختلفی را اضافه کنند. همچنین، وردپرس قابلیت اتصال به پلاگین های مختلف را دارد که به کاربران این امکان را می دهد که ویژگی ها و قابلیت های جدید را به سادگی به وبسایت خود اضافه کنند.

بخش دوم: مزایای استفاده از وردپرس

استفاده از وردپرس بسیار ساده و آسان است و طراحی وبسایت های پویا را بسیار سریع می کند. همچنین، این CMS قابلیت به روز رسانی وبسایت را به صورت مداوم و به طور مستقیم فراهم می کند. وردپرس همچنین بسیار امن است و توسعه دهندگان می توانند بر روی افزونه ها و قالب های آن کار کنند و یا به راحتی تغییراتی در کد منبع اعمال کنند.

بخش سوم: استفاده های وردپرس

وردپرس برای انواع وبسایت ها و به صورت گسترده استفاده می شود. این پلتفرم را می توان برای وبلاگ نویسی، سایت های خبری، فروشگاه های آنلاین، سایت های شرکتی و حتی سامانه های آموزشی استفاده کرد. با استفاده از افزونه ها و قالب هایی که برای وردپرس در دسترس است، کاربران می توانند وبسایت های خود را به سادگی به هر نوع نیاز و تمایلی تنظیم کنند.

بخش چهارم: نصب و استفاده از وردپرس

برای نصب وردپرس، کاربران نیاز به یک دامنه و هاستینگ دارند. وردپرس به صورت رایگان در دسترس است و می توانید آن را از وبسایت رسمی آن دانلود کنید. بعد از نصب، کاربران می توانند وارد صفحه مدیریت وردپرس شوند و طرح وبسایت خود را شخصی سازی کنند. برای استفاده از وردپرس، نیازی به دانش برنامه نویسی نیست و حتی مبتدیان هم می توانند به سادگی از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب آموزشی
بهترین سایت خرید سرور مجازی VPS
شبکه و اینترنت
Amoozesh

بهترین سایت خرید سرور مجازی

بهترین سایت خرید سرور مجازی برای پیدا کردنش باید تحقیقات زیادی انجام داد تا در آینده مشکلاتی برای سرور مجازی ما رخ ندهد. شرکت های زیادی برای خرید سرور مجازی وجود داره که هرکدوم خوبی ها و بدی های خاص خودشون رو دارن. در زمان خرید سرور مجازی ابتدا باید

ادامه مطلب »

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook

راهنمای کامل برای اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار Outlook اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار Outlook می تواند برای کاربرانی که از هاست سی پنل استفاده می کنند، بسیار مفید و کارآمد باشد. با اتصال ایمیل هاست سی پنل به Outlook، شما قادر خواهید بود

ادامه مطلب »

اتصال هاست سی پنل به ایمیل سرویس مجزا

راهنمای کامل برای اتصال هاست سی پنل به سرویس ایمیل مجزا اتصال هاست سی پنل به ایمیل سرویس مجزا اتصال هاست سی پنل به سرویس ایمیل مجزا می‌تواند یک فرایند پیچیده به نظر برسد، اما در واقع این کار بسیار آسان است. در این مقاله، به شما یک راهنمای کامل

ادامه مطلب »